how to refashion skirt to maternity skirt / jak przerobić spódnicę na ciążową


     One day I woke up and realised that the baby in my belly got bigger :) The skirt which used to be just perfect became too small (is it magic or what?? :) ). I had to do something about it - I like this skirt and there is quite a lot of time of pregnancy left. There was only one solution: resew this skirt to make it a maternity skirt. 

     Pewnego dnia obudziłam się i okazało się, że dzidzia w moim brzuchu urosła :) Spódnica, która dotychczas była idealna stała się za szczupła w pasie (magia jakaś, czy co? :) ). Musiałam coś z tym zrobić - lubię tę spódnicę a przecież zostało mi jeszcze kilka ładnych miesięcy ciąży. Było tylko jedno rozwiązanie tego problemu: przerobić spódnicę tak, by stała się spódnicą ciążową. 

     What made this refashion easy was the fact that the waistband of the skirt  was esay to unsew. I left the zipper as it was - ofcourse now it doesn't work but it's not a problem. 

     Fakt, że pasek ze spódnicy dało się odpruć bez większych komplikacji zdecydowanie ułatwił tą przeróbkę. Pozostawiłam oryginalny suwak, który teraz pełni rolę ozdoby, co nie jest to dla mnie problemem. 
[Click to enlarge / Kliknij, aby powiększyć] 
     I bought some elastic fabric which is used to make pullers. I tried to show the pattern of this fabric on the picture below.

     Kupiłam trochę elastycznej tkaniny używanej do robienia ściągaczy. Poniżej zdjęcie, na którym starałam się pokazać jego fakturę. 


[Click to enlarge / Kliknij, aby powiększyć] 
     I pinned the fabric to the skirt. I used two layers of fabric, because it isn't thick (I wanted it to be alastic but fitted - so that my little astronaut could grow without being pressed). 

     Przypięłam tkaninę do spódnicy. Użyłam dwóch warstw, ponieważ nie jest ona gruba a chciałam, by była lekko dopasowana tak, aby astronauta mógł spokojnie rosnąć bez uczucia ucisku :).
[Click to enlarge / Kliknij, aby powiększyć] 
I sewed the fabric to the skirt and made the side sews on the inside. 
Przyszyłam tkaninę i wykonałam po wewnętrznej stronie boczne szwy.
[Click to enlarge / Kliknij, aby powiększyć] 
     After putting the skirt on it looks more or less like on the picture. Ofcourse when I wear it I take the blouse out - and hardly anyone can notice that the skirt is adapted for pregnancy. And now it's MUCH MUCH more comfortable! 


     Po założeniu spódnicy wygląda ona mniej więcej tak, jak na poniższych zdjęciach. Oczywiście, gdy ją zakładam do pracy - bluzkę noszę na wierzchu i mało kto jest w stanie się zorientować, że spódnica została "dostosowana" do ciąży. Za to z pewnością mogę stwierdzić, że jest DUŻO, dużo wygodniejsza! 
[Click to enlarge / Kliknij, aby powiększyć] 
[Click to enlarge / Kliknij, aby powiększyć] 

2 comments:

  1. Replies
    1. Nom. Choć ta fotka i tak nieaktualna, bo przeróbkę robiłam z miesiąc temu. Rosnę i rosnę... :)

      Delete