how to quickly shorten pants / jak szybko skrócić spodnie

     I was asked to shorten pants for my sister-in-law. I am aware that this may not be anything new for many of you, but in case someone didn't know how to do it - I've made a quick tutorial (I honestly think this is the shortest version of making your old long pants useful again :) ). 

     Moja szwagierka poprosiła mnie, abym skróciła jej spodnie. Mam świadomość tego, że dla większości z Was nie jest to nic nowego, ale na wypadek, gdyby ktoś szukał pomocy przy tego typu operacji - zrobiłam szybki i prosty tutorial (wydaje mi się, że to najkrótsza z możliwych metod skracania spodni :) ).
[Click to enlarge / Kliknij, aby powiększyć] 
Here are three simple steps for you to shorten the trousers:
1) cut the pants 1,5 cm longer than you want it to be,
2) use overlock or zig-zag sew to prevent the fabric from unravelling,
3) fold* the fabric and sew.

* the pants are made from quite thick jeans, that's why I chose to use overlock sew (it is much easer to sew two layers of fabric than three which I would have to sew if I would fold the fabric in "traditional way").

Oto trzy proste kroki pomagające skrócić spodnie:
1) obetnij spodnie na długość ok 1,5 cm dłuższą niż mają mieć docelowo,
2) przeszyj krawędź jeansu szwem overlock lub zygzakiem, co powstrzyma siepanie się tkaniny,
3) podwiń* tkaninę i przyszyj.

* spodnie są zrobione z dość grubego dżinsu, dlatego postanowiłam zakończyć tkaninę ściegiem overlock, ponieważ łatwiej mi finalnie zszyć dwie warstwy materiału zamiast trzech - tak, jak by to było przy "tradycyjnym" wykańczaniu. 
[Click to enlarge / Kliknij, aby powiększyć] 
You can also use a thread in contrasting colour - this also can look interesting :) 
Dla urozmaicenia można też wykończyć tkaninę kontrastującą nicią :)

No comments:

Post a Comment