if a dress is too short... / jeśli sukienka jest zbyt krótka...


... make it longer! It's easy and doesn't take much time. Well, to be honest this is one of those things, which I've decided to write about, just because it seems to be too easy to think about it :).

... przedłuż ją! To naprawdę proste i nie zajmuje wiele czasu. Tak szczerze mówiąc, jest to jedna z tych rzeczy, o których piszę tylko dlatego, że wydają się tak proste, że trudno na nie wpaść :).
[Click to enlarge / Kliknij, aby powiększyć] 

     To make the dress longer I used a pair of old jeans. They were waiting for their new life for a while, and their time has finally come :). I cut pieces of fabric which were the right length, sewed them to make one, long piece of fabric and ironed:

     Do przedłużenia sukienki użyłam tkaniny uzyskanej ze starych dżinsów. Dość długo czekały na swoje "drugie życie" i w końcu się doczekały :). Wycięłam kawałki tkaniny o odpowiedniej długości, pozszywałam je i rozprasowałam:
[Click to enlarge / Kliknij, aby powiększyć] 
     Then I sewed it to the dress, hemmed and made new button-holes. I didn't have buttons which would look like the original ones, so I sewed them on the inside.

     Następnie przyszyłam do sukienki, podwinęłam i zrobiłam dwie nowe dziurki na guziki. Nie miałam guzików takich, jak te oryginalne, więc wszyłam je po wewnętrznej stronie. 
[Click to enlarge / Kliknij, aby powiększyć] 
And that's all :).
I już :).

6 comments:

  1. Masz sto procent racji, że często te najprostsze rozwiązania nie przychodzą do głowy! Rany! ile ja się czasami nakombinuję przy czymś, by w końcu tą najprostszą możliwość po prostu wyśnić(intuicja)...! ;-) Mam wrażenie, że sukienka po przedłużeniu zyskała nawet na urodzie :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Intuicja to nasza babska broń! I zawsze pomaga :)

      Delete
  2. Prosto i ładnie:) Gdyby koniecznie chcieć ukryć, że była przedłużana, można by z tego jeansu zrobić jakiś dodatek: lamóweczki na rękawkach, listwę zapięcia (jak się komuś chce:), czy małą kieszonkę na przodzie (no może nie w tym modelu, bo już "żabot" jest ozdobą).

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ooo świetny pomysł! Lamówki na rękawach... kurza stopa, nie wpadłam na to! :) Zrobię! Koniecznie! (tzn. spróbuję, bo nigdy nic nie wiadomo... :)

      Delete
  3. To przedłużenie wygląda, jakby było specjalnie dodane do sukienki. Jak już zauważyłam, przy szyciu umiejętność robienia takich sprytnych poprawek to skarb:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. :) zastanawiałam się ostatnio, czy w ramach takich "genialnych" pomysłów nie dodać do niektórych postów etykietki "zbyt proste, żeby na to wpaść" :)

      Delete